Romantische SMS Gedichten

IN klachinko  |  POSTED :  03:38 0

Romantische 2014
Romantische 2014
Mag ik van je houden,
Mag ik mijn liefdesnest met je bouwen.
Ik weet het is niet eerlijk,
Maar jij bent zo on ontbeerlijk.
Ook al moet ik je nu delen,
Ja ,al met zo velen.
Maakt mij helemaal niets uit,
Het geeft niets, nee geen fluit.
Jij geeft mijn leven nieuwe zin,
Ik geloof er zelfs weer in..
Ik voel me zo vrij jou en los,
Ja ik weet het nu ben ik de klos.
Romantische Gedichten
Adelaar

In een nachtelijke droom verzucht,
als adelaar hoog in de hemelse lucht
langs akkers en over bossen zwevend
zoekende naar aardse levenssporen
die het teken van zijn bestaan geven
SMS Romantische 2014
SMS Romantische 2014
gedogen zwevend op eenzame hoogten
ontwarend haarden van stralend licht
speurend naar het warme nest,
van zij die begrijpt en eenvoud bemint,
adelaars hunkerende honger
naar wederzijdse herkenning stilt
Romantische Gedichten
sluit me in je innerpraal, vang de adelaar
in de warmte van je lichaamstaal
hij niet meer eenzame hoogten vliegt,
‘t spansel der leegte alleen doorklieft
SMS Gedichten
SMS Romantische 2014
SMS Romantische 2014
schenk hem een plaats om te aarden
waar wij samen onze sporen ontwaren
zij aan zij op een verkenningsvlucht
hoog in de azuurblauwe lucht.
Er was een plek waar we elkaar vonden
waar wij zo ineens dicht bij elkaar stonden
Er was een tijd dat we leuke momenten beleefden
en onze harten zich naar elkaar toe begeefden 
Er is een verleden 
maar er is ook een heden 
Er is een jongen 
waar die mooie tijd mee is begonnen 
door hem werd die plek speciaal 
mijn jongen is geniaal 
Er is een jongen waar ik me altijd mee amuseer 
zonder dat ik me geneer 
Waar is die jongen 
waardoor mijn verliefdheid is begonnen?
SMS Romantische 2014
SMS Romantische 2014
Daar aan de waterkant

Ik zag je daar zitten aan de waterkant
zo lieflijk zacht en krullend blond
met een gitaar in je ranke hand
strooide jij lenteklanken in het rond
Romantische Gedichten
mag ik even bij jou verpozen
sprak deze schalkse herder
dra zet ik mijn reis weer verder 
zachtjes weerklonken jouw akkoorden
op je gitaar speelde je love me tender
SMS Gedichten
SMS Romantische 2014
SMS Romantische 2014
en op zovele wegen in het leven te gaan
vond een vriendschap hier zijn ontstaan
we konden het met elkaar wel vinden
als schijnbaar o zo zorgeloze kind’ren
in de schaduw van een aloude linde
daar aan die zonnige waterkant
is mijn reis stil blijven staan
ik schrijf je daar nu mijn poëzie
jij brengt er me zachtjes jouw liefdeslied
en heengegaan is het stil verdriet
SMS Gedichten
SMS Romantische 2014
SMS Romantische 2014
als je ooit tussen het riet
een blocnote en een gitaar ontwaart
twee mensen dicht bij mekaar ziet,
ze vonden elkaar daar aan de waterkant
in poëzie en een prachtig liefdeslied.

De schavuit

SMS Romantische 2014
SMS Romantische 2014
Aan de rand van ’t bos, in zomers weideland 
genietend van de zon met een rustig kabbelend 
riviertje aan z’n zij, dacht hij weer aan de hupse 
bloemenfee die telkens in z’n dromen ontstond.
Zo op z’n rug gelegen, één knie opgetrokken en
Romantische Gedichten
het andere been nonchalant erover, een biertje
naast hem op de grond, een bloem in de mond, 
voet richting hemel, plaagde hij olijk de zon. Ze 
lachte om die kerel daar beneden op d’aardkluit.
SMS Gedichten
Een plagende dromende vrijgevochten schavuit? 
Blozen zal hij! En zo geschiedde, de hemel stuurde 
met een briesje een freule die van de bloempjes 
en de bijtjes hield. De schavuit hoorde plots 
een zachte stem als uit het niets, knipperde
verbaasd met z’n ogen bij ’t aanschouwen van
’t mooiste bloemenmeisje dat zomaar als in een
droom tot werkelijkheid voor hem ontstond.
Je houdt een bloem in je mond fluisterde ze.
Droom je soms van mij?

De schavuit blozend, zelden van z’n stuk gebracht 
stamelde, zich zichtbaar verslikkend in de geheel 
naakte schoonheid die voor hem stond, wie ben jij?
Ik ben je droom antwoordde ze lachend.
Romantische Gedichten
Met jou in een hemelbed

Ik wou met jou wel ontwaken in een hemelbed
als een kluwen breiwol door elkaar gevlecht
met mijn handen op je warmzachte buik
de ochtendzon zien opgaan door het open luik
we voelen veel meer dan een arm en een been
we voelen zoveel warmte door alles heen
ik voel je adem in mijn gezicht wanneer je zacht
een kus op mijn lippen drukt
ik neem jou hand in mijn hand en we
vrijen de morgen nog even aan de kant
SMS Gedichten
ik proef de zoete smaak van je lichaam
en als ik straks weer de stad in moet gaan,
weet ik nu al dat ik je zo ga missen
we smelten vurig saam en ‘k voel jouw hart
zinderend tegen het mijne aan, en ik weet,
zonder jou kan ik niet meer bestaan
Romantische Gedichten
we voelen veel meer dan een arm en een been
we voelen zoveel warmte door alles heen
ik voel je adem in mijn gezicht wanneer je zacht
een kus op mijn lippen drukt
ik neem jou hand in mijn hand en we
vrijen de morgen nog even aan de kant
SMS Gedichten
SMS Romantische 2014
SMS Romantische 2014
met jou, wil ik elke morgen ontwaken als een
kluwen breiwol door elkaar gevlecht, met mijn
handen op je warmzachte buik de ochtendzon
zien opgaan door het open luik, keer op keer
toe liefste, zeg me, vertel me, wanneer
wanneer zie ik je weer.
Als meisje van zestien

Huppelde je met je dromen in de hand
je heldere lach, je haren vrij in de wind, 
langs wat vroeger meer dan nu was
hoekjes van stilte langs wei en hooiland 
en als niemand toekeek riep je, 
Romantische Gedichten 
wie niet weg is.., en je liet je dromen vrij 
in een blauwe lucht als meisje van zestien
ze hadden je zien staan, jouw dromen
en wie zou ze ooit beter begrijpen?
ze waren van jou, ze bleven bij je
SMS Gedichten 
en jaren later, de ware liefde nog ver
bewaar je in de palm van je gebalde hand 
nog steeds je dromen van al die jaren her 
langs wei en hooiland bewandel je nog de
SMS Gedichten 
hoop van weleer, en soms fluister je nog, 
wie niet weg is.. en zo zag ik je daar staan,
zo is het dat ik je de liefste vind, met je 
haren zacht golvend in de wind en je 
dromen die zich nestelden in mijn hand.

Nawarmte

Een verre ochtendhaan kraaide
het morgenkrieken begon toen
jij de kamerdeur dichtzwaaide.
SMS Romantische 2014
SMS Romantische 2014
Luisterend op je deemsterende
stappen keer ik me nog
even naar jouw plekje om.
Romantische Gedichten
Je nog aanwezig aura, gekruid
met golven van vrouwelijkheid
wekte begerend mijn verlangen
het nazinderende te vangen.
SMS Gedichten
Fata morgana in gesloten ogen,
zinnelijke afdruk ‘t minnen
je warmte nog steeds voelbaar
tussen ‘t nachtelijk linnen.

Het spiegelt of je bent er nog
jouw geur nog intens aanwezig,
het genot van nog even, heel
even in je nawarmte te zweven.
In alles wat ik zie, hoor en voel 

Ik wou dat ik niet alleen een traan
een traan van geluk op je wang was
maar ook in een zomers ochtendblauw
de dauw van levenskracht tot jou was 
SMS Gedichten
Doorheen alles wat ik zie, hoor en voel
in alles is het dat ik jouw spiegeling herken
als een zeebries me lokt met gefluister
weerklinkt het lied van je zachte stem
Romantische Gedichten
Als de branding in avondrood gaat slapen
is het als jouw gloed waar ik naar tracht
en zoals de sterren aan de hemel stralen
twinkelen je ogen voor mij in de nacht

In de branding van onze dromen verweven
geef ik me helemaal over aan jou
en in alles wat ik zie, hoor en voel
ben jij m’n liefste,
een droom waar ik het meest van hou.
Mysterieuze verschijning
  
Tussen sterren, maanlicht en dromen
‘t magisch gedachtegoed dat liefde 
zo onweerstaanbaar maken zou
 SMS Gedichten
ontsluierend uit nachtelijke nevelslierten
je mysterieuze verschijning 

je blik troonde me mee tot de manekring
waar tijdloze saga’s zinderden in het 
schijnsel van een magische liefdescirkel
Romantische Gedichten 
badend in het licht van een zilv’ren maan
ontstond er op jouw wang een traan
wind beroerde en als een dauwdruppel
zo zacht drupte ze mijn handen aan
 SMS Gedichten
tijdenlang zocht ik haar, de ware liefde,
en in haar traan zat een eeuwigheid vervat
mijn prinses, eeuwig zal ik je liefhebben
ik draag je op mijn handen de eeuwen door, 
zodat je bloeien zal, als de mooiste roos.
Gloed

Ruisende golven, omhelst in schemerzon
ontluikend machtig, einderrode gloed
vervloeiend in nacht tot weidse
sterrenpracht
SMS Gedichten 
hemels baldakijn, als rood witte wijn
wou dat ik voor altijd jouw zeeman kon zijn
eeuwig varend, zoet gevangen in je betoverend
mooie gloed.
Westereinder
Romantische 2014
Romantische 2014
Als de zon aan westereinder slapen gaat,
ze nog heel even straalt in mijn gelaat 
roept ze telkens mijn naam van ginds ver
voor een zoektocht naar m’n liefste ster 
Romantische Gedichten
Romantische 2014
Romantische 2014
lokt me zwevend in warmzachte
handen met zich mee,
tot aan de gelukspoort van de zee 
SMS Gedichten
daar waar de einder het lichaam van 
de golven in vurig rood bemint,
droom ik van het mooiste zeeënkind 
draag de fluisterwoorden van m’n hart
door de stilte van de nacht,
o westenwind, tot daar waar zij zich bevindt 
Romantische Gedichten
Romantische 2014
Romantische 2014
waai m’n stem tot diep in haar warme hart
zodat ze weet, in de schittering van
de nacht ik voor altijd op haar wacht 
tijdloos zullen mijn ogen blijven zoeken,
de gloed van ‘t meisje op blote voeten
van Zij die ik ooit, zoals in een sprookje
als de liefde uit mijn dromen ontmoette.

نبذة عن الكاتب

اكتب وصف المشرف هنا ..

اشتراك

الحصول على كل المشاركات لدينا مباشرة في صندوق البريد الإلكتروني

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

0 commenti:

leb

back to top