Poetry Gedichten Poëzie

IN klachinko  |  POSTED :  03:44 0

poetry gedichten 
SMS Gedichten
SMS Gedichten
Onlangs gezeten achter een pils aan een toog
hield een der vaste bezoekers zijn vurig betoog
enkel slecht en vol cynisme klonk uit zijn mond
enigszins geërgerd keek hij nog eens in het rond
vrouwen waren allen hetzelfde luidde zijn credo
Gedichten Poëzie
SMS Gedichten
SMS Gedichten
zijn stem, luid verheven alles behalve pianissimo
altijd maar zeuren over kleine ditjes en datjes
geen mens die hem tegensprak, de laffe watjes
geërgerd stond ik plots op en stapte naar voren
poetry gedichten
SMS Gedichten
SMS Gedichten
en vroeg: “waaruit ben jij dan eigenlijk geboren?”
Uit mijn moeder sneerde hij al dronken mij toe
maar wie heeft je gevoed en verzorgd, vroeg ik
of was je moeder geen vrouw maar een vent met sik
rood tot achter zijn oren, betaalde en verliet de kroeg
zonder zijn vrouw
Gedichten Poëzie
SMS Gedichten
SMS Gedichten
ik ben niet
die zelfstandige klusvrouw
die ik lijk
ik wit en beits
werk wat af en sjouw
maar wie
wie ben ik werkelijk?
er hoeft maar een lek
op te dagen
SMS Gedichten
SMS Gedichten
en ik moet de mannen al
om hulp gaan vragen
met al die huis-problemen
aan mijn kop
en ik
ik durf het dak
niet eens goed op
poetry gedichten
SMS Gedichten
SMS Gedichten
Dit gedicht gaat terug naar 1999.
Naar een Flat vier verdiepingen hoog.
En een vriendschap die voor eeuwig zal zijn.
Na een nieuwe dag vol ellende en pijn.
Kwam de jongen met een kleine lach weer thuis.
Want daar was het voor hem fijn.
SMS Gedichten
SMS Gedichten
Want zijn enige vriend was daar, in zijn huis.
Deze vriend was geen mens, maar een dier.
Een kat bij wie hij kom schuilen.
En als deze kat bij hem lag, wist hij hier.
Gedichten Poëzie
SMS Gedichten
SMS Gedichten
Hier kon hij veilig bij zijn kat uithuilen.
Niemand begreep de vriendschap die hun deelden.
Want wie kon er nou bevriend zijn met een kat.
Maar dat zijn voor die jongen nu slechts nog beelden.
En deze kerst, had hij graag zijn beste vriend hier gehad.
Want deze kat betekende meer voor hem dat alles om hem heen.
SMS Gedichten
SMS Gedichten
want in 1999 was hij hem voorgoed kwijt
En veranderde zijn hart in steen.
En veranderde voorgoed na die tijd.
Deze jongen, dat ben ik, nu 19 jaar.
En deze kerst heb ik maar één enkele wens.
Dat iedereen kan houden van elkaar.
En er net als vroeger een harmonie ontstaat tussen een dier en een mens
poetry gedichten
SMS Gedichten
SMS Gedichten
omdat we van de lente hielden (en van elkaar..)
met een vleugje vreugde
en de pas in vierkwartsmaat
zongen we luid de straten over
getikt, gestoord of adequaat
de zon scheen trots de straatstenen
en schitterde lief de sneeuwklokjes
vijf rozenslingers van crêpepapier
Gedichten Poëzie
SMS Gedichten
SMS Gedichten
zwaaiden we rond op satéstokjes
‘als de lente begint met lachen
dan wij ook,’ zo zong zijn stem
‘drijf mee met mij op witte wolken
en dans de tango!’ Kuste ik hem
met een vleugje vreugde
en de pas in vierkwartsmaat
zongen we luid de straten over
getikt, gestoord of adequaat
poetry gedichten
SMS Gedichten
SMS Gedichten
Uit de pen gevallen, stilletjes en zacht
De traan die de woorden maakte met zwarte inkt.
Uiteenslaand op het papier de woorden die ik neerzet met een pen als zwaard
Gedichten Poëzie
SMS Gedichten
SMS Gedichten
de eenzame nacht.
heeft ook zo zijn pracht.
denkend aan die ene vrouw.
haar ogen zijn stralend blauw.
je hebt van die mooie blonde haren.
ik wou dat we samen waren.
we hebben bijna alles gemeen. 
daarom komen we zo goed overeen.
je zet me soms schaak.
dat gebeurt niet vaak.
daarom vindt ik je zo leuk.
zeg me nou die spreuk.
je hebt een mooie lach.
dat maakt voor mij een speciale dag.
ik wil samen met jou een toekomst bouwen.
en later dol graag met je trouwen.
poetry gedichten
SMS Gedichten
SMS Gedichten
Wakker worden!
 ik ros de schreeuwerige 
decibelopvoerende wekker
met een precisieslag uit
wat een korte nacht!
Gedichten Poëzie
SMS Gedichten
SMS Gedichten
sloffend naar de badkamer
zie ik een duffe kop
verschijnen in de 
keiharde spiegel
poetry gedichten
SMS Gedichten
SMS Gedichten
ik zie een vermoeit
diepgegroefde kop
bebaard en doodop
wat een wereld!
Gedichten Poëzie
SMS Gedichten
SMS Gedichten
de confrontatie verwerkend
sleep ik mezelf
naar de ontbijttafel
eerst koffie!
poetry gedichten
SMS Gedichten
SMS Gedichten
voor ik Frans sprak
zag ik
best ver hier vandaan
op een tegel
in een raam
deze onbegrijpelijke tekst
en zo krachtig
“”””””””Gedichten Poëzie”””””””””
SMS Gedichten
SMS Gedichten
Soches En Savons
Sachies Belle
Se Nu Pas Jent
“””””””””poetry gedichten””””””””
maar nu
vele jaren later
nog steeds niet echt
het Frans machtig
gaat de schel
Gedichten Poëzie
SMS Gedichten
SMS Gedichten
en
versta ik
de tekst
wel.
poetry gedichten
SMS Gedichten
SMS Gedichten
aanlokkelijk is
het grensgebied
er blijven hangen
in de grijze zone
het spel gadeslaan
van heen en weer
zien hoe ijdelheid
en macht
hen opjaagt
tot ver
over de grens…
© by Jan Theuninck
Gedichten Poëzie
SMS Gedichten
SMS Gedichten
Poëzie is spelen met woorden
Om al je gevoelens en gedachten te
verwoorden
poetry gedichten
Over liefde, dieren en andere zaken
Steeds maar zoeken,om een goed metrum te maken
Het kost vaak veel moeite en geduld
Tot alles naar je wens is vervuld.
Gedichten Poëzie

نبذة عن الكاتب

اكتب وصف المشرف هنا ..

اشتراك

الحصول على كل المشاركات لدينا مباشرة في صندوق البريد الإلكتروني

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

0 commenti:

leb

back to top